שיקום הפה והלסת

ייתכן שאנשים שנכשלו במשימה של שמירה על הבריאות הטובה של הפה,יצטרכו להציל את השיניים שלהם בסיועו של מומחה לשיקום הפה והלסת.

תחום שיקום הפה הוא ענף מיוחד ברפואת השיניים שכולל אסתטיקה, בריאות ושיקום הפה. תחום זה לא בא למלא רק את צרכי בריאות השיניים, אלא עונה גם על הצרכים הרגשיים של האדם.

מיליוני אנשים שיש להם שיניים תותבות, כתרים או גשרים, יעידו על תחושת הרווחה והביטחון שאלה סיפקו להם. למרות שהתקנה של שחזורים אלה נחשבת לשירות שמעניק רופא השיניים, רק מעטים מביניהם הם באמת מומחים בתחום.

תהליך השתלות שיניים מתמקד בעיקר בשיקום התפקוד התקין של השיניים, הפה ואפילו מראה הפנים. במילים אחרות, השתלות שיניים משמשות כמו שיניים תותבות אבל הטיפול נחשב כאחת מההתמחויות של תחום רפואת שיניים אשר מתבצעת בקפדנות לפי ההנחיות והסטנדרטים המחמירים של האגודה לרפואת שיניים.

רופא שיניים שמבקש להתמחות בתחום שיקום הפה צריך ללמוד שנתיים עד שלוש שנים נוספות, לשם השתלמות והכשרה במסלול שיקום הפה. עדיין, כדי לקבל הסמכה כרופא מומחה לשיקום הפה הוא יצטרך לעבור את הבחינות והתקנים שיאשרו אותו כמומחה בתחום.

להלן חלק מהשירותים המיוחדים שמציע רופא מומחה לשיקום הפה:שיקום הפה

  • שיקום קומפלקס של השיניים או שחזורים דנטאליים.
  • טיפול בכשל בדיבור או בעיות שגורם מום מולד, כמו חיך שסוע.
  • בנייה מחדש או שחזור בעיות של הפנים, שיכולות להיפתר על ידי טיפול בשיניים או במבנה הלסת (כמו למשל השתלות שיניים בפה).
  • טיפול בתופעה של חריקת שיניים
  • בנייה מחדש של הלסת, החיך והשיניים לשם תיקון עיוותים בפנים או שיפור תווי הפנים.

בין השירותים הנפוצים האחרים שאפשר לקבל ממומחה לשיקום הפה נמצא: יצירה או התקנה של שחזורים קבועים כמו השתלות שיניים; יצירת כתר בודד, גשרים, תותבות חלקיות או מלאות ועוד.

לעיתים קרובות אנחנו מקדישים זמן רב על מנת לטפל היטב בגוף שלנו, אבל למרבה הצער מתעלמים מהשיניים. זאת, למרות שחשוב מאד לבריאות האדם ולרווחתו הנפשית והרגשית, לשמור על היגיינת פה טובה.